Wednesday, March 14, 2012

My Favorite Things.


I must say that it's amazing how many things I have to be happy about.
Like... getting to spend every day with my favorite creatures in the world.
Being able to go outside (and not even freeze my ass off).
Watching the first season of Popular on dvd.
Having a boyfriend who loves to cook when I personally think it's unbearably boring (I prefer eating).
Thinking every morning how much I love waking up with that particular boyfriend next to me.
My sister Amanda getting into a great art school in London (YAY!).
Living in a wonderful house with the most beautiful view.
Finally knowing what I want to do with my life.

I'd say I'm pretty darn lucky.

54 comments:

  1. I'm just in love with you hahaha, you're amazing

    ReplyDelete
  2. ah.. small things that makes us happy.. and not so small things, that makes us happy too..
    i've missed your smile annika.. so glad it's back :)

    ReplyDelete
  3. You're cats are amazing! Good to know you are feeling better! All the best with your future plans!
    xxx

    London Last Night

    ReplyDelete
  4. Aww, no more outfit photos? :(

    I've been looking forward to you feeling better and take new photos. You are/were my favorite fashion blogger. Oh well. I'll be sure to check in every once in a while to look at your cats :)

    ReplyDelete
  5. Anonymous - I'm so glad you used to like the blog, but no, there will be no more outfit posts. Putting together outfits and photographing them was a fun hobby, but to be honest, it's never been a passion - and time is too precious to spend on things that I'm not passionate about. I'm immensely grateful for all the wonderful friends I've made through blogging and for the amazing support both before and after getting my diagnosis, so this blog has absolutely not been a waste; it's simply time to move on and focus on what's truly important to me.

    ReplyDelete
  6. "Finally knowing what I want to do with my life."
    - Vad vill du göra med livet? :D

    ReplyDelete
  7. Johanna, jag har inte bestämt mig för om jag vill skriva om det eller inte. Kanske i framtiden, vi får se! Känns lite som om jag behöver börja hålla saker för mig själv. Det kändes viktigt att skriva om cancern för att kunna uppmana andra kvinnor att inte missa sina cellprovtagningar - som alltså kan upptäcka cellförändringar som kan behandlas innan cancer utvecklas - men för första gången har jag upplevt att jag varit obekväm med att dela med mig på det sätt jag gjort. Det kommer jag inte att göra framöver. Jag ångrar ingenting, jag kommer bara att handla på ett annat sätt i fortsättningen.

    ReplyDelete
  8. Vad härligt att läsa! Hoppas att du fortsätter att krya på dig och vad roligt att du kommit på vad du vill göra med livet! Hoppas att vi får följa med dig på vägen, lite nyfiken blir man ju allt. :) Men det viktigaste är såklart att du mår bra och trivs med saker och ting.
    Kram!

    ReplyDelete
  9. I'm so with you on the "cooking is boring, eating is fun"! :D Though I don't have the great boyfriend with culinary skills... Must get myself one of those!

    I don't think I've ever commented your blog, even though I've been following for a few months. I always thought it would be odd to write something, since I don't have a blog myself and it's like some weirdo's stalking, lol. But I thought that this time I'd say hi and that I think you're awesome. I sincerely hope that your body is on the mend, that you don't have to worry about it and stay healthy for a long time, so we can get as many photos of your furry loves for many many years (please get married though, otherwise I'm betting you'll turn in to a crazy cat lady :P). And be happy. If taking pictures of yourself in pretty clothes isn't your passion, then we understand :)

    ReplyDelete
  10. Hi.
    My english is not really good, so sorry for my possibles mistakes.
    Well we don't know each other but i just read your bio in lookbook -because i love how you dress- and i thought it was sad, your words and their meaning. I've read your blog and notice you had/have(?) cancer -hope you are better now, truly, not as a moral thing to say- and i wonder if that is the reason, but then i thought you can over come everything and show the world how strong and always beautiful you are, besides the bad things that life has -but which you have to see as well as you can-, because well i know there are some things really hard and i have seen people destroyed by bad news and painful reality. I admire you, how brave and all you seem to be -yes i know is just an appearance which i have receiving but well i do thing you are like that-.
    Hope you post soon in lookbook too, if you enjoy you still can, no matter what you are and will be always beautiful.
    From a teenager more in the world.

    ReplyDelete
  11. annika, great photos: nature, pets, & you. :) popular rocks. i remember watching it back in the day, when it was on the WB tv network. i did a blog post about it last year. did you know the guy who created it is the same guy who does glee? i think popular was edgier than glee though.

    ReplyDelete
  12. Dear Annika, after having been a follower of your blog for a long time without ever commenting I now like to tell you that you are tremendously inspiring to me. What I admire the most is your ability to vividly state your opinion on a variety of topics. You seem so clear about your feelings and your outlook on life (although I figure you don't feel exactly that way - it always looks different from the outside). You seem to be so mature in your way of thinking and that's why I love reading your posts.
    I'm very curious in what direction you'll take this blog. I would love to read about your thoughts on current issues, especially political and societal ones. But I also hope you'll keep posting beautiful photos!
    I wish you all the best
    Marie

    ReplyDelete
  13. Lev länge och väl och ta hand om dig! :)

    ReplyDelete
  14. Those kitties are adorable, they deserve their own blog :D I think what you have to say is more important than the pictures you post.

    You are beautiful in what you say not only what you look like, if you people do not like your changing concerns, it is there lost.

    Your blog should be about you, and I follow you because you are genuinely well spoken and have something worth while to talk about. Not to mention gorgeous cats to boast about.

    lots of love and so happy you are enjoying your new found life

    an admirer across the ocean xx

    ReplyDelete
  15. Fint inlägg, jag är glad att du har så mycket att vara lycklig för och att du ser det.
    Jag känner också så och det är fantastiskt :)

    Kram!

    // Lisa

    http://lisaflorist.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. What a simple, beautiful note. Thank you Annika!

    ReplyDelete
  17. Hej, får jag fråga vad du använder för app/filter till dina fina bilder?

    /Helena

    ReplyDelete
  18. Helena, jag tar dem med Instagram för iphone och använder det filter som blir snyggast för respektive bild. Kul att du gillar dem!

    ReplyDelete
  19. Du är så vacker!
    Fortsätt att njuta av dina favoritsaker, du är så värd det!

    ReplyDelete
  20. Fina bilder! Kul att läsa att du är så glad och tacksam. Inspirerande.

    ReplyDelete
  21. Alltid lika fina bilder men jag vill läsa mer av dig. Mer vackra meningar som inte bara vackra utan innehåll utan magiska.

    ReplyDelete
  22. Anonym, det är smickrande att du vill läsa mer, men jag känner inte att jag vill skriva mer. Jag kommer inte att ha skrivande som yrke i framtiden, jag kommer inte att blogga; det är inte rätt för mig. Ett tag till kommer bloggen att finnas kvar, men inte som den varit. Mitt liv kommer att vara mitt eget hädanefter.

    ReplyDelete
  23. Tråkigt att du vill skriva mindre, men jag förstår, särskilt med cancern och allt. Hoppas att du är frisk nu.
    Dina katter ser ut som om dem poserar medvetet, men jag har växt upp med katt och vet hur dem beter sig.
    Vill tillägga att dina outfit bilder har avrit väldigt vackra, tacksam för att man fick se.

    ReplyDelete
  24. i visit a lot of blogs and sometimes, i just look at the photos. I never really care about what they say. but every time I visit yours, i just have to read each word in every line, coz your words are so strong. I feel what you feel, I can relate. and about the "no more outfit posts", I feel sad about it,really. but its your decision and its your life. So we have to respect it.

    live your life to the fullest and do what really makes you happy! :)) good luck Annika!

    ReplyDelete
  25. ahh I'm jealous with your life :)
    you have 2 cute cats (I love cats so much) and beautiful things that I've seen from those pictures.
    omg Popular! where did you buy that dvd? want to watch it so bad!

    xoxo
    Style, Pose, and Tell

    ReplyDelete
  26. nadyagita, aaw, thank you! Popular is available on dvd on Amazon, here!

    ReplyDelete
  27. Jag är så glad över att du har kommit på vad du vill göra med ditt liv, att du har hittat din väg och är modig nog att följa den. Samtidigt är jag så ledsen över att förlora dig. Ja, det låter dramatiskt, men det är så det känns. Du har varit en återkommande vän genom bloggar och tidningar. Du har ett fantastiskt skriftspråk och en förmåga att beröra! Jag kommer att sakna dig och din befriande ärlighet.
    Tusen tack Annika för att jag har fått följa med på din resa, du har gjort livet lite lättare.
    Jag önskar dig all lycka till!
    Kramar
    Emma

    ReplyDelete
  28. Sunrise for you. How wonderful.
    K

    ReplyDelete
  29. so sad you've decided not to continue with your fashion blog! You used to do it great...! Anyway, i'll keep on following you, i love the way you write (and obviously everything what you write about). lots of love

    ReplyDelete
  30. Jag har aldrig kommenterat här förut. Jag tror jag aldrig kommenterat på någon blogg överhuvudtaget förut. Trots att jag läser en hel drös varje dag. Men jag vill bara säga att jag blev så glad när jag läste det här inlägget. Jag känner igen mig så mycket i dig och kommer sakna dina texter om du slutar blogga, men är glad om du har hittat rätt. Jag bor i Stockholm men längtar till landsbygden och hoppas att jag också någon gång i framtiden ska ta modet till mig att flytta utanför stan. Och att jag någon gång finner meningen med mitt liv. Det är inte detta lättaste här i livet och jag blir så glad när andra gör det. Det ger hopp. DU ger hopp. Ville bara säga det.

    ReplyDelete
  31. jag är så glad att du mår bättre, annika.

    för ett tag sedan flyttade jag och rensade därför ut alla mina gamla sofis mode-tidningar. bläddrade alltid igenom tidningarna för att se om det var någonting jag ville spara. till slut slängde jag alla tidningar men rev alltid ut dina krönikor först, och nu sparar jag dem alla i en skokartong för att kunna plocka fram och läsa dem om och om och om igen. när jag mest behöver det.

    du är så fin. massa kramar.

    ReplyDelete
  32. Emma, helt ärligt: jag är ledsen över att förlora er också. Jag har tänkt väldigt mycket på hur jag ska göra med bloggen - jag har bloggat regelbundet i sju år och därigenom lärt känna så många fantastiska människor, fått så enormt mycket stöd och kärlek och känt mig väldigt mycket mindre ensam. Det är med en rejäl dos sorg i hjärtat som jag har kommit fram till att bloggen inte kan vara en del av mitt framtida liv. Jag kommer antagligen att skriva eller lägga upp bilder sporadiskt under resten av året, sedan är det över. Men jag är helt säker på att det jag planerar att ägna mitt liv och min tid med kommer att fylla tomrummet, och en personlig blogg är inte möjligt att kombinera med det. På sätt och vis känns det bra att få ett naturligt slut på bloggandet, samtidigt som jag kommer att sakna både bloggen och er som läser väldigt, väldigt mycket. ♥

    catLule, thank you so much! I believe there is a time for everything and this period of my life is over, but hopefully it will make room for many other great things.

    Emilia, tusen tack för att du tog dig tid att kommentera och för dina fantastiskt fina ord. Det är klart att du kommer att hamna där du vill vara och göra det du vill göra, det är jag fullständigt övertygad om. Var modig och våga satsa på det DU vill. Lättare sagt än gjort, men så värt det.

    Fina fina Evelina. Jag kommer alltid tycka så mycket om dig. Kram.

    ReplyDelete
  33. :'''') so happy for you annika and for that gorgeous smile of your!

    those photographs are so beautiful, they show just how right you are! :D

    congrats to Amanda!

    Love
    Nádia

    ReplyDelete
  34. Jag förstår dig till fullo. Du har varit enorm modig som har öppnat upp dörrarna till ditt liv. Inte enbart den senaste tiden, utan generellt. Det krävs styrka att låta okända människor spegla personliga tankar och känslor. Du har trots allt vågat vara den du är och stått upp för vad du tror på.
    Än en gång stort tack och all lycka till dig!!
    Kram Emma

    ReplyDelete
  35. Tack för att du skrivit och delat med dig så öppet. Jag kommer personligen att sakna dig, men jag önskar dig all lycka med vad du tar dig för. Kommer att tänka att du bor i ditt idylliska gula hus med Ronnie och katterna och är lycklig. Jag har läst dig i rätt många år, kommenterat nån gång ibland. Jag har ingen egen blogg så jag är rätt anonym. Men mitt liv är också på väg någonstans, jag har precis tagit körkort typ 18 år efter alla andra och till hösten kommer min bebis. Om allt går som det ska. Äntligen ska jag bli vuxen. Det är inte bara lustfyllt, men känns helt rätt ändå.

    Ta nu hand om dig riktigt bra och njut av livet!

    Kramar från Sara

    ReplyDelete
  36. After reading your blog I decided to do a smear test a couple of month ago, after reading YOUR words, YOUR thoughts. Powerful they are! Annika, I want to thank you and wish you all the luck and happiness.
    Maria.

    ReplyDelete
  37. I love that every other picture is of cats, my happy list would be exactly the same.. I absolutely adore my cats!

    Your blog is like a breath of fresh air, I just love it. Definitely a new follower xx


    www.charlotteswebblog.co.uk

    ReplyDelete
  38. Hej! Hur mycket jag än kommer sakna din blogg och det du skriver överhuvudtaget så måste jag få gratulera dig till att du kommit på vad du vill göra i livet! Vad det än är - kamelskötare, kock(!),präst, whatever - så måste det vara väldigt skönt. Och jag önskar dig världens största lycka till med det! Tack för det du skrivit och det du eventuellt kommer skriva!

    ReplyDelete
  39. Anonym, tack så hemskt mycket. Det värmer. Och ja, det känns enormt skönt. Jag har bestämt mig för att äntligen göra det jag velat göra i väldigt många år men inte vågat eller trott att jag kunnat, så det är verkligen på tiden. Bloggen kommer jag ha kvar i alla fall resten av året, så riktigt ännu blir ni inte av med mig! Stor kram till dig.

    ReplyDelete
  40. Beautiful photos!! ...and the scenery photos...take my breath away!!

    -Carli

    ReplyDelete
  41. It's wonderful how optimistic you are Annika! I'm so so so glad you're doing better!

    Odelia
    youreatulle.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Åh bilden på nyckelpigan! För mig fångar den in alla de skira och magkittlande drömmar jag har om våren varje år. Det ljusnar och värmen kommer och så står man där och frustar som en galopphäst, skrapar med hovarna. Vill kasta sig iväg och dyka ner i svalkande vatten, solsken i nacken, vaniljsmak i munnen och måsarnas skrik.
    Längt!

    ReplyDelete
  43. Åh, du är tillbaka!!!/Karin

    ReplyDelete
  44. I love love love all of your pictures! Especially the cute cats!

    ReplyDelete
  45. o my god this cat is a dream!

    http://www.afrenchinlosangeles.com/

    ReplyDelete
  46. You make beautiful pictures!
    Wanna follow each other?
    www.cupcakecuisine.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Omy god! This cat is a dream! I want him!

    http://www.afrenchinlosangeles.com/

    ReplyDelete