Monday, September 5, 2011

Your Biggest Fan.


This stupid little video was recorded in the fall of 2007. I lived in a small University town and had too much going on in school to show up to an audition for a commercial in Stockholm. They asked me if maybe instead I could videotape myself saying a few lines, and I could really use the money if I got the part, so I said "sure".

Turns out looking into a camera, walking back and forth and saying a couple of sentences was a lot harder than I expected... Especially while remembering things like, ehm, buttoning your skirt in advance.

But I did get the part in the commercial (though never saw the finished result, as it was only to air outside of Sweden) - and without this video above, basically a bunch of "bloopers" and more or less awkward moments I edited together for fun, my boyfriend and I wouldn't be together today. We probably wouldn't even have met. Life sure have a funny way of sneaking up on you when you least expect it! That's a long story, though who knows, I'll might share it some day. Let's just say I'm glad I wasn't able to go to that audition four years ago, and even more glad that I took the time to edit this silly nonsense video and put it up on my blog!







PS. If for some reason you're not yet bored and want to read more about yours truly, Kylie of Memoir Mode has interviewed me for her first Blogger Spotlight feature - here! DS.

27 comments:

  1. love your hair like that, it's so cleopatra :) do tell more of the story and how this video contributed to your relationship :)

    ReplyDelete
  2. Love it so cool u are awesome dear love your blog

    ReplyDelete
  3. You're adorable! Yeah, life sure has a funny way of sneaking up on you... and most of the time you don't realize it until much later :) Xoxo/Lisa

    ReplyDelete
  4. Girl, you are so cute in that video!!!:)

    I really like your blog....wanna follow each other?

    xoxo
    Antonia

    FASHION IMPERATIVE

    ReplyDelete
  5. Vore himla roligt att få höra hur du hittade kärleken? eller kanske den hittade dig? ja jag kan ju bara gissa nu, men hoppas du delar med dig nångång i framtiden!

    ReplyDelete
  6. very cool! like flashback images, of uma thurman, in pulp fiction. i've never heard that song before.

    http://honeybeelane.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Ahah brilliant. This post & your last post confirms your eyes have always been crazy amazing. x hivenn

    ReplyDelete
  8. Jag blev just kär i dig tror jag. :D

    ReplyDelete
  9. haha you are so pretty on the video!! Like so much your blog!!!

    http://udontthinktwice.blogspot.com/

    xoxo

    ReplyDelete
  10. Herregud, den här videon har jag sett tidigare... Har jag läst din blogg sedan 2007?! Helt sjukt.

    ReplyDelete
  11. Jag saknar Annika på svenska. Orkar inte läsa jättelånga inlägg på engelska. Kanske skulle du göra dem lite kortare och uppdatera oftare? Eller gå tillbaka till den svenska bloggen.

    ReplyDelete
  12. You are the cutest!

    xoxo,

    colormenana.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Anonymous: Jag älskar de långa inläggen på engelska!

    ReplyDelete
  14. You look so cute in this video! I love the haircut! :)

    ReplyDelete
  15. jag vill också jättejättegärna höra den historien!!

    ReplyDelete
  16. My boyfriend's watching Anthony Bourdain's No Reservation at the moment so I couldn't watch your video, but I read your interview. Good luck with school! Can't wait to read your novel ;)

    Izzy
    www.misadventuresofme.com

    ReplyDelete
  17. Annika, jag saknar din svenska blogg, kommer den inte tillbaka!? Känns liksom mer.. personligt och mysigt att läsa om livet i stjärnhov på svenska:) Hur kom det sig att du började med denna blogg? har du fler följare utomlands?

    ReplyDelete
  18. Hej ni anonyma som tycker att jag borde blogga på svenska igen! Jag är hemskt ledsen, men det kommer jag inte att göra, inte inom en överskådlig framtid. Tyvärr är det så att det enda ni lyckas med är att ni får mig att bli lite mer osugen på att blogga överhuvudtaget. Det är kanske inte er mening, men så blir det.

    Om ni missat det så mår jag fruktansvärt dåligt för tillfället - har gjort väldigt länge, ska kanske tilläggas - och den här bloggen är en av få saker som distraherar mig från allt det som är tungt, mörkt och svårt. Jag vill inte skriva personligt och mysigt på svenska om livet i Stjärnhov. Jag hoppas att ni respekterar det. Nej, jag tänker inte skriva kortare inlägg och uppdatera oftare, det här är inte mitt jobb, det är min hobby och jag måste få blogga som jag själv känner för, när jag känner för det.

    Ja, visst har jag fler läsare utomlands - än så länge mer än tre gånger så många som jag någonsin hade när jag bloggade på svenska, och det blir fler hela tiden. De allra flesta är utländska läsare.

    Men det är absolut inte den enda anledningen till att jag valde att starta på ny kula och dessutom blogga på engelska. Jag berättar om anledningarna här och här, till exempel.

    Jag beklagar om ni är missnöjda med den nya bloggen, andra påstår att de tycker mer om den än om den gamla, smaken är olika och jag har inga andra alternativ än att göra som jag själv vill.

    /Annika

    ReplyDelete
  19. Love it! You remind me of Uma Thurman in Pulp Fiction..

    ReplyDelete
  20. Nej, det var verkligen inte min mening att göra dig mer osugen på att blogga. Jag fastnade för din blogg för att du inspirerar mig, har fina bilder på outfits och dina söta katter. Det som ändå gjorde att jag relaterade till dig direkt var när jag läste om din förlust av din bästa kompis fanny, eftersom en familjemedlem till mig tog sitt liv i julas. Det är inte ofta någon delar med sig som du gör, du sätter ord på känslor som även jag har men inte vågar dela med mig av. Det kändes som om vi delade samma smärta. Varför jag saknar den svenska bloggen är för att språket helt enkelt är lättare för mig att ta till mig av då engelskan inte är den bästa. Var mest nyfiken men fortsätter ändå att läsa din nya blogg. Du inspirerar mig och det var inte min mening att göra dig upprörd:(

    ReplyDelete
  21. oj, jag skrev förra inlägget, menar alltså att min engelska inte är den bästa! du har känts som en vän på avstånd. fick en klump i magen nu när jag insåg så många gånger jag önskat att jag hade en vän som du och det första du såg av mig var att jag kommer med krav på bloggen när du mår dåligt vilket inte var min mening. snälla hata mig inte. okej, bäst jag slutar skriva nu.

    ReplyDelete
  22. Åh, det är alltid dumt att svara på flera kommentarer på samma gång! Visste inte riktigt hur jag skulle göra eftersom ni båda var anonyma och hade lite liknande åsikt. Du hade oturen att kommentera när jag redan var lite ledsen över den första kommentaren (lite längre upp). Sluta genast med det där, det är väl klart att jag inte HATAR dig, jag mår bara crap och är totalt överkänslig. Så fruktansvärt att höra om din sorg, det är så orättvist att vissa mår så dåligt att livet blir omöjligt att leva... så vidrigt för dem som blir kvar med saknaden.

    Vill man prata med mig på svenska då och då kan man till exempel maila mig, bara så att du vet. <3

    Kram A

    ReplyDelete
  23. Vilken nostalgi-tripp! Känns som det var ungefär samtidigt som den där videon som jag började följa dig och jag minns att jag tyckte att du verkade vara så jäkla skön första gången jag såg den här! Fast då hade jag nog visserligen redan tyckt det ett tag.

    ReplyDelete